پاورپوینت مبانی مدیریت در رسانه 142اسلاید pptx
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: pptx
تعداد صفحات: 142
حجم فایل: 350
قیمت: 000 تومان
بخشی از متن:
این پاورپوینت با موضوع مدیریت رسانه ای با 142 اسلاید با عناوین
تعاریف سازمان و مدیریت
مكاتب مدیریت
مدیریت و وظایف آن
رفتار سازمانی
مدیریت در رادیو و تلویزیون
مدیریت و رسانه
•موضوع مدیریت در سه حوزه با رسانه پیوند دارد.
.1مدیریت بر رسانه
.2مدیریت در رسانه
.3مدیریت رسانهای
مدیریت بر رسانه در حوزه حكومت و مدیریت كلان كشور است و تهای كلان، اهداف اصلی، خطوط قرمز و اصول حاكم بر رسانه را تعین میكند.
مدیریت در رسانه درحوزه سازمان رسانه و محیط پیرامون آن است و اداره رسانه را به عهده دارد. وظیفه مدیریت در رسانه اداره بهینه سازمان و تحقق اهداف است.
مدیریت رسانهای در حوزه تبلیغات و ارتباطات است، این حوزه از مدیریت موضوعی اجتماعی، اقتصادی، ی و یا فرهنگی را با استفاده از رسانهها و جهت نیل به اهداف از پیش تعین شده مدیریت میكند.
تعریف مدیریت
مدیریت علم وهنر سازمان دهی، هماهنگی، رهبری و كنترل فعالیتهای گروهی برای دستیابی به هدفهای مطلوب با بیشترین كارایی میباشد.
مدیریت عبارت است از هماهنگ كردن منابع انسانی و مادی برای نیل به هدف.
وظایف مدیریت
لوتر گولیك وظایف هفتگانهای به شرح زیر برای مدیریت تعریف كرده است:
.1برنامه ریزی
.2سازماندهی
.3تامین نیروی انسانی
.4هدایت
.5هماهنگی تهیه گزارشبودجه بندی
تاریخچه مدیریت
نخستین بار آدام اسمیت با معرفی مفهوم ”تقسیم كار در1776 بحث مدیریت را آغاز كرد.
در 32 چار بابیج ریاضیدان انگلیسی برای اولین بار موضوع اختلاف در مهارت و نقش آن در تعیین مقدار دستمزد را به بحث گذاشت.
آنچه كه به صورت مدون در زمینه مدیریت تهیه و ارائه شد توسط فردریك تیلور انجام گرفت كه به عنوان بنیانگذار مكتب كلاسیك در مدیریت شناخته شده است
كشورهایی كه پس از جوامع اروپایی و امریكای شمالی به سمت بهرهوری از مدیریت علمی به طور نظری و عملی گام برداشتند متعددند از جمله ژاپن، كره جنوبی، سنگاپور، هنگ كنگ، مای، شوروی سابق، هندوستان، برزیل و سپس كشورهای دیگری مانند مكزیك و اندونزی.
اولین موسسه مدیریتی در كشور ما به نام ”موسسه علوم اداری و مدیریت بازرگانی كه بعدها به ”دانشكده علوم اداری ومدیریت بازرگانی دانشگاه تهران تغییر نام داد، در سال 1336 تاسیس شد.
تعریف سازمان
سازمان مجموعه مركبی است از واحدهای جزیی كه هر یك به سود بقیه عهدهدار انجام كاری معین میباشد.
باید توجه داشت كه سازمانها برای پاسخگویی به نیاز های جامعه تاسیس میشوند و تا هنگامی پایدار و فعال هستند كه اهداف اصلی مورد نظر را تامین نمایند.
تئوری كلاسیك
تئوری كلاسیك و یا مدیریت علمی بر فلسفه بازده كار بیشتر از قدرت بدنی كارگران استوار بوده و در آن سرعت زیادتر در كار و سود بیشتر مورد نظر است.
فلسفه این نظریه مبنایی مادی دارد و بعد معنوی انسان را تا حدود زیادی نادیده گرفته است.
پیروان این نظریه معتقد هستند انسان فقط برای برطرف كردن نیازهای مادی خود تلاش میكند و همواره به دنبال سود و منفعت بیشتر است.
پدر مدیریت علمی را فردریك وینسلو تیلورمیدانند. وی كار خود را در یك كارخانه تولید فولاد در امریكا شروع كرد.
ویژگیهای مكتب كلاسیك مدیریت
انگیزه ایجاد مدیریت علمی دستیابی به اثر بخشی، كارایی وسود بیشتر بود.
پیش از این پول و پاداش بیشتر به عنوان عامل انگیزشی و تشویق كاركنان شناخته شده بود.
مكتب كلاسیك بر تقسیم كار و تخصص
سلسله مراتب اداری
پاداش بیشتر برای تولید بیشتر
بهبود روشهای انجام هر كار
تجزیه و ساده كردن
جلوگیری از ایجاد خستگی در كارگران (كارمندان) تاكید زیادی دارد.
زمان سنجیو حركت سنجی از دیگر نظریات مهم واساسی در این مكتب هستند.
پاورپوینت کاربرد نظریه فازی در انتخاب تأمین کننده مواد اولیه
مدیریت ,رسانه ,كه ,كار ,حوزه ,مكتب ,مدیریت در ,در رسانه ,مدیریت علمی ,بر رسانه ,مكتب كلاسیك
درباره این سایت